Reinvent your business
Image default
Internet marketing

Welke e-commerce strategieën zijn effectief in 2020?

Welke e-commerce strategieën zijn effectief in 2020?

beste marketingboeken

Om uw e-commerce verkopen te verhogen, heeft u een strategie nodig om meer conversies te genereren. E-commerce-volumes zullen blijven groeien in 2020. De detailhandelsverkopen voor e-commerce zullen naar verwachting 4,2 biljoen dollar bereiken in 2020, tegen 3,5 biljoen dollar in 2019.

Als u uw bedrijf serieus neemt, dan denkt u waarschijnlijk al na over hoe u uw verkoop kunt maximaliseren en een deel van die taart kunt krijgen.

Maar de omzetgroei hangt eigenlijk niet alleen af ​​van uw wens. Je hebt een slimme strategie nodig die je kunt implementeren om resultaten te behalen.

Welke marketingstrategieën zijn er om dit jaar de concurrentie voor te blijven? In dit artikel bespreken we zes effectieve strategieën om u te helpen uw bedrijf te laten groeien in 2020.

In de loop der jaren is de social media-ruimte meerdere keren gegroeid. Bedrijven gebruiken Instagram voor marketingdoeleinden om nieuwe klanten aan te trekken.

Tegenwoordig kunnen potentiële klanten op Instagram uw producten rechtstreeks bij de dienst kopen. Dit vermindert het ongemak wanneer gebruikers moeten uitloggen bij de Instagram-app en de website moeten bezoeken om een ​​aankoop te doen.

Om deze functie te gebruiken, moet u uw Facebook-productcatalogus instellen en verbinding maken met uw Instagram-account. Daarna kunt u elk product in uw berichten taggen dat abonnees kunnen kopen.

Een andere manier waarop e-commerce winkels deze functie kunnen gebruiken, is om deze te combineren met gerenommeerde marketing. Hier is een voorbeeld waarbij Herschel Supply een productlabel toevoegt aan bagage die wordt gepromoot door fotomodel Michelle Dee.

Zodra uw abonnees op een van deze producten klikken, kunnen ze hun betalingsgegevens invullen om het product te kopen. Daarnaast kunnen ze informatie krijgen over de bezorgstatus op Instagram.

Wanneer je meer dan 9 posts maakt die op Instagram kunnen worden bekeken, verschijnt er een Store-tabblad op je Instagram-profiel en kunnen je volgers een aankoop doen.

Met grote spelers zoals Amazon en Netflix is ​​personalisatie van inhoud een trend die elke e-commerce winkel moet omarmen. Denk er eens over na, potentiële klanten kopen eerder in uw winkel als u hen producten laat zien die voor hen relevant zijn.

Volgens een onderzoek van Epsilon koopt 80% van de consumenten eerder bij bedrijven die gepersonaliseerde producten aanbieden.

Om uw inhoud effectief te personaliseren, moet u rekening houden met de volgende criteria:

Interacties van eerdere bezoekers op uw site.

Demografische gegevens zoals locatie, geslacht, taal, etc.

Tijd van bezoek, zoals tijd van de dag, maand of jaar.

Door de bezoeker aangegeven belangen.

Door content te personaliseren, ziet elke bezoeker een pagina die speciaal voor hem is gemaakt, met producten die speciaal voor hem zijn gemaakt, in overeenstemming met persoonlijke kenmerken.

Amazon is het meest prominente voorbeeld van personalisatie van inhoud. Van productaanbevelingen tot verzendinformatie op basis van uw locatie, elke Amazon-gebruiker ziet een unieke etalage die is aangepast aan hun persoonlijke kenmerken.

Met Augmented Reality (AR) en Virtual Reality (VR) krijgen kopers een beter idee van wat ze kopen voordat ze een aankoop doen.

Met AR kunnen potentiële kopers een product aan hun omgeving toevoegen voordat ze het kopen.

AR is in de loop der jaren steeds populairder geworden en deze trend zal dit jaar doorzetten. Zo voorspelt eMarketer dat 77,7 miljoen Amerikanen in 2021 elke maand AR zullen gebruiken.

VR gaat verder dan AR en creëert een virtuele omgeving voor je product. Dit geldt meestal voor hoogwaardige producten.

Ondanks dat VR minder populair is dan AR, hebben 51,8 miljoen mensen van deze innovatie geprofiteerd en dit is een enorm aantal. Het is duidelijk dat deze technologie veel potentie heeft voor e-commerce winkels.

Door deze technologie toe te passen op uw online winkel, krijgen mensen een beter zicht op uw producten voordat ze een aankoop doen.

Slimme Google Ads-biedingen

Als u advertentiecampagnes en andere advertentiecampagnes in Google Ads uitvoert, is slim bieden een strategie om op te letten. Google gebruikt geavanceerde machine learning om uw biedingen te optimaliseren voor betere resultaten.

Het machine-leersysteem gebruikt signalen zoals tijdstip, locatie, apparaat, taal, besturingssysteem, remarketinglijsten en andere informatie om de juiste biedingen in te stellen.

U kunt slimme weddenschappen gebruiken op basis van de volgende doelen:

Maximaliseer conversies

Streefkosten per conversie

Target ROAS

Aangezien slim bieden verre van ideaal is, moet u uw automatische biedingen en advertentieprestaties bijhouden en deze vergelijken met uw handmatige biedingen. Hoe dan ook, het voordeel dat u krijgt met slimme biedingen is dat het u helpt tijd te besparen die u kunt investeren in andere bedrijfspromoties.

Meerkanaals marketing

Stel je deze situatie eens voor: je klant is begonnen met het kopen van een product op zijn smartphone en moet om de een of andere reden blijven werken op zijn desktopcomputer. Moet hij opnieuw beginnen of doorgaan waar hij was gebleven op zijn smartphone?

Afgezien van het gebruik van meerdere apparaten, is een andere marketingrealiteit vandaag de dag dat potentiële klanten kanalen zoals sociale media, e-mail, telefoon en andere kunnen gebruiken bij interactie met uw bedrijf.

Met omnichannel marketing kunt u al deze interacties combineren om uw merkboodschap over te brengen aan potentiële klanten. Bovendien helpt het u het ongemak van het koopproces te verminderen en de conversies te verhogen.

Volgens Invesp behouden bedrijven met een strategie voor klantenwerving via alle kanalen 89% van hun klanten, terwijl bedrijven die geen strategie voor klantenwerving via alle kanalen gebruiken, slechts 33% behouden.

Door gebruikers gegenereerde inhoud (UGC)

Kopers kijken meestal naar andere mensen om een ​​koopbeslissing te nemen. Daarom beïnvloedt door gebruikers gegenereerde inhoud aankoopbeslissingen voor 84% van de millennials en 70% van de boomers, volgens Bazaarvoice.

Wat vinden huidige klanten van uw product? Hoe gebruiken ze het? Welke voordelen kregen ze?

Door gebruikers gegenereerde inhoud beantwoordt deze vragen en overtuigt de aankoopvooruitzichten. Klanten kunnen gemakkelijk UGC’s indienen wanneer u een hashtag op sociale media opgeeft. UGC (de afkorting “User Generated Content” vertaalt als “User Generated Content”) is door gebruikers gegenereerde inhoud, alle informatieve inhoud van een gebruiker. Dergelijke inhoud kan een foto, recensie, commentaar, videobestand, beoordelingen van goederen en diensten zijn, enz. het juiste gebruik van UGC op de website van het bedrijf vergroot het vertrouwen en de interesse van de consument in de bron als geheel.

Uitvoer

De ondoordachte implementatie van populaire marketingstrategieën kan leiden tot slechte resultaten voor uw online winkel. Om dit te voorkomen, moet u ervoor zorgen dat u strategieën gebruikt die effectief zijn voor uw publiek.

Implementeer deze 6 bewezen strategieën voor uw online winkel en u verhoogt uw klanten en inkomen in 2021.

 using instagram for marketing

https://marketingbook.shop/