Motiverende factoren voor digitale professionals

human capital management

Personeelsmotivatie is een belangrijk thema in elke branche. Wanneer jonge recruiters aan het werk gaan, denken ze dat de IT- of digitale wereld iets heel anders is en de mensen daar anders en bang zijn om met communicatie te beginnen en ontstaan ​​er vele andere struikelblokken.

Maar naar mijn mening is hier de sfeer van iemands werk niet zo belangrijk, het bepaalt de motieven niet voor 100%, mensen zijn overal hetzelfde en daarom heeft hun motivatie een standaardversie, maar er zijn natuurlijk ook enkele eigenaardigheden, ik zal er hieronder over vertellen vanuit mijn selectie-ervaring.

Basisconcepten

Motivatie is wat een persoon ertoe aanzet om een ​​bepaalde activiteit uit te voeren.

Soorten motieven:

  • Geld
  • Interessante taken
  • Persoonlijke ontwikkeling
  • Carrière
  • Prestaties
  • Stabiliteit
  • Sociale status
  • Maatschappij

Materiële motivatie van personeel is het creëren van interne motivaties van medewerkers voor hoogwaardig en productief werk door gebruik te maken van materiële motieven.

Immateriële motivatie van personeel is een vorm van stimulering van het werk van een werknemer zonder financiële middelen te gebruiken.

Bij het geven van een opdracht aan een klant, als ik identificeer de behoefte aan iemand die we moeten vinden, let ik vooral op de motiverende factoren waarmee het bedrijf op zoek is naar een toekomstige collega.

De meest voorkomende:

  • focus op ontwikkeling
  • het belang van het team waarin de medewerker werkt
  • Te koop:
  • prestaties en resultaten
  • geld
  • cliënt

Wat betreft de kandidaten zelf, na duizenden interviews werden de volgende topmotieven geïdentificeerd, terwijl ik me meer richt op succesvolle kandidaten (IMHO)

  • bedrijf en projecten
  • ontwikkelingskans
  • stabiliteit en geld

Bijvoorbeeld motiverende factoren voor projecten, accounts, smm managers, ik wil werken met bekende merken, verkopers willen ‘smakelijke’ diensten verkopen en inkomen zonder plafond, bij IT vacatures ligt de nadruk op taken en projecten,

Alles wat met creativiteit te maken heeft (videoproductie, design, makers, etc.) wil in een succesvol team werken. Marketeers, contextueel, targeting, SEO, etc. geef de voorkeur aan vrijheid in grafische vormgeving (idealiter werken op afstand), en de focus van projecten die moeten worden gepromoot is ook belangrijk voor hen.

Elk van de specialisten heeft een monetair motief, en dit is normaal. Het is erg belangrijk om motivatie te begrijpen, want op basis daarvan verkopen we een vacature en een bedrijf. Inzicht in de motieven van het werk van de werknemer, creëert het bedrijf ook werkomstandigheden voor hem die interessant zijn voor potentiële werknemers.

Het is gewoon niet nodig om de voordelen van het bedrijf te verfraaien, velen kunnen overspelen in de verkoop (motivatie) en zelfs zonder kwaadaardigheid de rol betreden, zodat ik teveel wil zeggen, dus voordat je met de vacature begint, gebruik je de checklist om je voor te bereiden op het interview (je kunt downloaden in onze Lifehacks voor HR)

Korte samenvatting: om aan het profiel van de medewerker te begrijpen wat voor soort motivatie we nodig hebben (minimaal drie stukjes), bestudeer dan alle voordelen van het bedrijf en maak een motivatie voor elk item met betrekking tot onze behoefte aan een medewerker.

work agencies

https://www.globalrecruitment.info/