Reinvent your business
Image default
Business

Ontwikkelingen radio luisteren

Tegenwoordig wordt er steeds minder vaak naar de radio geluisterd. Gelukkig trekt de markt wel weer bij en wordt de radio weer volop geluisterd. Vaak wordt de radio in de auto aangezet om alsnog naar de laatste muziek hits te luisteren. De radio is toch een media die artiesten een platform biedt om ze op de markt te zetten. Tegenwoordig heb je ook vaak dat verschillende radio’s een sterk online community om het merk hebben gebouwd. Door middel van de internet radio kunnen radio’s een bereik tot over de hele wereld creëren. Hierdoor kunnen radio’s toch loyale luisteraars voor zich winnen.

Vroeger diende de radio nog voornamelijk als een tool om nieuws te verspreiden. Veel mensen keken niet naar de tv en luisterde naar de radio om het laatste nieuws te volgen en op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen.

Vaak specialiseren radioprogramma’s zich in een genre die ze representeren. Dit zorgt ervoor dat luisteraars die ook houden van hetzelfde genre zich sneller aan het merk zullen binden. Tegenwoordig zijn er ook heel veel verschillende radiostations die ook offline evenementen organiseren. Ook hier komen heel veel mensen op af. Waar we vroeger bang waren dat de radio op uitsterven was is dat allang al niet meer zo. Steeds meer mensen luisteren naar de radio. Waarbij eerst de voorspellingen waren dat het gebruik van de radio achteruit zou gaan is dat eigenlijk totaal niet het geval. Vooral de oudere doelgroep luistert nog regelmatig naar de radio.

Er wordt nog steeds heel veel gebruik gemaakt van traditionele media. Zo wordt er nog steeds volop naar de radio geluisterd. De jongere doelgroep doet dit wel iets minder dan de oudere doelgroep. Vaak is zijn de luisteraars wel heel loyaal aan een specifiek radiostation. Er wordt wel eens naar een andere radiozender geluisterd. Maar vaak houdt de luisteraar zich vast aan een specifiek radiostation.

http://www.radioguide.fm