Waarschijnlijk ken je het wel. Het zij de lange wachtrijen of de receptionistes die erg lang bezig zijn met telefoneren. Dit is dan zo terwijl het enige wat jij hoeft te doen het aanmelden van jezelf is. Gelukkig heeft de technologie zich verbeterd, zoals wel vaker het geval is.
Het leven nu Zo kun je vandaag de dag jezelf aanmelden, zonder dat je contact hoeft te maken met een medewerker. Dit is mogelijk door het gebruik maken van een bezoekersregistratiesysteem. Verschillende locaties gebruiken dit soort systemen. Zo kun je denken aan plekken als het stadhuis, de tandarts, de fysio en de orthodontist. Het systeem werkt handig. Daarnaast is het fijn in de tijd dat het coronavirus voor problemen zorgt. Het overdraagbare virus is natuurlijk over te dragen, dus het fysiek contact beperkende systeem is hier geschikt voor.
Digitaal zakendoen Tegenwoordig doen veel bedrijven zaken via internet. Zo gebruikt het bedrijf meerdere e-mails en meetings, die ook online plaatsvinden. In deze periode van corona is het soms niet handig om naar een plek te moeten gaan waar de kans op een besmetting groter is. Je moet rekening houden met het ontsmetten van handen, mondkapjes, vaccinaties, anderhalve meter afstand en klachten. Er zijn dus veel problemen. Misschien is het handiger om dit online te doen. Dit is vaak een stuk veiliger. Ook kost het minder tijd, omdat er geen reistijd is.
Perspectief Het blijkt dat de verwachtingen voor de toekomst er goed uit zien. Het in gebruik nemen van een digitale receptie, betekent niet gelijk dat er helemaal geen receptioniste hoeft te zijn. Het is ook goed mogelijk dat een digitale receptie dient als ondersteuning. Het bedrijf kan zelf kijken wat het best werkt. Wel is het fijn dat een receptioniste zich kan focussen op de normale taken in plaats van het ondervragen van bezoekers. Zo kun je denken aan taken als telefoneren en het beheren van agenda’s. |
http://economy.nl |