Elk bedrijf dat zich zorgen maakt over efficiënte en kosteneffectieve oplossingen voor telecommunicatie heeft waarschijnlijk te horen gekregen dat Voice over Internet Protocol (VoIP) telefoonsystemen de beste keuze zijn in de huidige internet-gedreven maatschappij. Voor zover iemand op het eerste gezicht kan zeggen, lijkt het erop dat VoIP-diensten beantwoorden aan veel, zo niet alle, primaire communicatiebehoeften van bedrijven die telefoonsystemen nodig hebben. Het duurt echter niet lang om tegenstrijdige adviezen te krijgen. Mensen willen weten of VoIP communicatie oplossingen wel zo nuttig zijn als ze beweren te zijn. De belangrijkste zakelijke voordelen van een VOIP telefoonsysteem Zoals blijkt, zijn er veel potentiële voordelen aan het overschakelen naar een VoIP telefoonsysteem. Laten we eens kijken naar een aantal van de manieren waarop deze overstap de kosten en tijdsinvesteringen kan verlagen en tegelijkertijd de productiviteit kan verhogen.
1. Lage kosten per gesprek
Zoals de naam al doet vermoeden, maakt een VoIP-telefoonsysteem gebruik van het Internet Protocol om gesprekken te voeren. In plaats van telefoonlijnen te gebruiken, worden alle communicatiegegevens omgezet in pakketjes en verzonden via het IP-netwerk. Het IP netwerk dat uw bedrijf gebruikt kan uw internet verbinding zijn, een directe IP verbinding met uw telefoon service provider of een combinatie van beiden. Het belangrijkste van de IP-verbinding is dat er een gegarandeerde kwaliteit van dienstverlening (QoS) is vanaf het netwerk van uw telefoondienstverlener naar uw kantoornetwerk. Als u het internet gebruikt om verbinding te maken met uw telefoonprovider, is QoS niet mogelijk. Het plaatsen van gesprekken via traditionele telefoonlijnen betekent dat een lijn in beslag wordt genomen door de twee bellers die deze lijn gebruiken om te communiceren. Aangezien er slechts een beperkt aantal lijnen kan worden geïnstalleerd, zijn gesprekken via vaste lijnen, vooral wanneer het langeafstandsgesprekken betreft, duur. Maar het gebruik van internet voor het doorgeven van gespreksgegevens omzeilt dit probleem, waardoor binnenlandse en interlokale gesprekken over het algemeen goedkoper worden. 2. Mobiliteit van de dienstAls uw bedrijf veel onderweg is, kunnen VoIP-diensten een enorm voordeel voor u zijn omdat ze u overal volgen. Bij een traditioneel telefoonsysteem krijgt een lijn die naar een huis of bedrijf loopt een eigen telefoonnummer. Elke beweging die plaatsvindt wordt dan een beproeving van het onthouden van de juiste codes of toetsen om te bellen op uw telefoon. Veel tijd kan dan verloren gaan met het contacteren van telefoonmaatschappijen om diensten en telefoonnummers over te zetten naar nieuwe locaties. Met een VoIP telefoonsysteem komt dit allemaal te vervallen. Er zijn geen fysieke beperkingen. U hebt de vrijheid om te verhuizen als uw bedrijf dat vereist, zonder extra stress. Tip: Belfabriek VoIP telefooncentrale 3. Veelzijdigheid van functiesHet gebruik van VoIP telefoonsystemen stelt u in staat om te multi-tasken met de meest tech-savvy apparaten, zodat u zo productief mogelijk kunt zijn. Stel, u bent in gesprek in een wachtrij. Terwijl u wacht, kunt u uw aanpak van gemiste gesprekken met klanten strategeren terwijl u voicemail-naar-tekst transcripties leest die rechtstreeks naar uw e-mail inbox worden gestuurd. In een ander geval kunt u berichten en voicemail gemakkelijk doorsturen. Als u een belangrijk bericht in een voicemail ontvangt, kunt u die voicemail met één muisklik naar drie andere mensen doorsturen. Deze en nog veel meer handige functies zijn beschikbaar met VoIP-telefoonsystemen. En omdat de dienst altijd met u meegaat, kunnen de functies die u nuttig vindt gemakkelijk worden toegevoegd of verwijderd. Kortom, VoIP-telefoonsystemen groeien met uw bedrijf mee. Uitgelicht: Telefonie oplossingen kmo 4. Eenvoudige conferentiegesprekkenDe zojuist genoemde functies zijn niet alles wat gemakkelijk wordt gemaakt door VoIP. Omdat alle gesprekken gebruik maken van een geconvergeerd datanetwerk in plaats van vaste telefoonlijnen, wordt het opzetten van en deelnemen aan conference calls veel eenvoudiger. Het is mogelijk om deel te nemen aan conferentiegesprekken als uw bedrijf een traditioneel telefoonsysteem gebruikt, maar wat u zult merken is dat u zult moeten betalen voor een extra dienst om meerdere bellers te ontvangen voor een conferentie. Deze diensten zijn ingebouwd in veel VoIP-telefoonsystemen. In plaats van te betalen voor iets extra’s, kunt u gebruik maken van de mogelijkheid om conferentiegesprekken te voeren als een extra voordeel bij de dienst waar u al voor betaalt. Niet alleen dat, maar VoIP diensten maken videoconferenties ook veel gemakkelijker. Natuurlijk zijn dit soort conferenties meestal speciale gevallen, maar face-to-face interactie met collega’s en klanten, terwijl het bedrijfspersoneel niet op kantoor is, is veel beter beheersbaar met VoIP-telefoonsystemen.
|
https://www.belfabriek.be/voip-telefooncentrale |