Social media en evenementen, deze woorden hebben niet veel met elkaar te maken maar toch is het belangrijk om bij elkaar te gebruiken. Wanneer je namelijk een event organiseert is het gebruiken van social media essentieel. Social media is bij velen bekend, maar toch is het belangrijk om vooraf een goed plan hiervoor te maken en niet meteen aan de slag te gaan. Welke social media kanalen? Allereerst is het belangrijk om te kijken welke kanalen je gaat inzetten om je doelgroep te bereiken. Hierbij is het goed om te kijken welke kanalen de doelgroep zelf gebruikt, zo gebruikt de oudere doelgroep meer Facebook en de jongere doelgroep vaker Instagram. Bij zowel Facebook als Instagram heb je posts als verhalen waar je content op kan plaatsen. Daarnaast is TikTok een nieuw platform waarmee je veel naamsbekendheid op kan genereren. Welke content? Misschien wel net zo belangrijk als het kiezen van het juiste kanaal; het kiezen van de juiste content. Zorg voor content wat een geheel maakt en wat bij je event past. Herkenbare content, een mooie feed, leuke stories, er gaat zeker veel tijd in zitten maar dit ga je ook zeker in het resultaat terug zien. Een goede app om je content in vooruit te plannen en te zorgen voor een mooi geheel is UNUM, hierin kan je gelijk zien hoe je feed mooi staat en of de content mooi bij elkaar past. Zo kan je zorgen van een mooie afwisseling van bijvoorbeeld foto’s van vorig jaar met graphics en quotes. Welk event is het? Ook dit is een hele belangrijke vraag om jezelf te stellen, want hieraan hangt af wie je doelgroep is en welke content en kanalen hierbij horen. Zo kan je bij een heel groot event gebruik maken van een virtuele receptie of juist van een bezoekersregistratiesysteem die jou enorm kunnen helpen tijdens het event zelf, zodat jij je hier niet druk om hoeft te maken. |
https://www.digireceptie.nl/ |